субота, 29 жовтня 2016 р.

Завдання для перевірочних робіт з української літератури

1 варіант
Тема. Із пісенних скарбів.
Про далекі минулі часи
Літературний диктант
за повістю І. Франка «Захар Беркут»

1. Події, описані в повісті «Захар Беркут», відбуваються:
а) 988 року;       б) 1241 року;       в) 1421 року.                                                                                                                                              2.  Хто допоміг Мирославі врятуватися в нерівному двобої з ведмедицею?
а) Батько Тугар Вовк;
б) Захар Беркут;
в) незнайомий парубок Максим Беркут.
3. Як називали тухольці свою громадську раду?
а) Віче;           б) копа;           в) нарада.                                                                                                                                                                                                             4. Чому боярин Тугар Вовк при всіх убив свого колиш­нього соратника Митька Вояка?
а) Боявся почути з його вуст правду про себе;
б) хотів показати тухольцям свою міць і владу;
в) хотів показати свою зневагу до громадської ради.
5. Що Пета-бегадир дав Мирославі, щоб її без пере­шкод пропускали до монгольського табору?
а)  Золотий перстень;
б) мисливський ніж;                                                                                                                                                 
в) блискучий топірець.
6. Кому з персонажів повісті належать слова: «Життя в неволі нічого не варте — краще смерть»?
а) Захару Беркуту;
б) Тугару Вовку;
в) Максимові Беркуту.
Запитання
1
2
3
4
5
6
Відповідь








7.  Який план боротьби з ворогом запропонував Захар Беркут тухольській громаді?
а) Заблокувати вихід з улоговини й морити ворога го­лодом;
б) потопити ворогів у котловині;
в) уночі оточити табір монголів і спалити їх живцем.
8.  Чого найбільше боявся Бурунда?
а) Загинути без бою, без слави;
б) померти мученицькою смертю;
в) потрапити в полон до тухольців.
9.  «Бурунда із страшенною силою замахнувся, щоб со­кирою розлупати Максимову голову». Хто в цю хвилину допоміг Максимові урятуватись?
а) Захар Беркут;       б) Тугар Вовк;      в) Мирослава.
10.  Які віщі сни наснилися Захару Беркуту?
а)  Про смерть сина Максима;
б)  про одруження Максима з Мирославою;
в)  про небезпеку і про Сторожа.
11. Яку роль відіграв Сторож у знищенні ворога?
а) Повернув убивчий потік води на ворога;
б) надихав тухольців на боротьбу;
в) відлякував ворога своїм зовнішнім виглядом.
12.   Яку власну надію висловлює І. Франко в кінці по­вісті?
а)   Народ завжди пам'ятатиме громадянський подвиг Захара Беркута;
б)  ніколи серед українського народу більше не буде зрадників;
в)  земля, яка має таких героїв, здатна відродитись.
Запитання
7
8
9
10
11
12
Відповідь









2 варіант
Тема. Із пісенних скарбів.
Про далекі минулі часи
Літературний диктант
 за повістю І. Франка «Захар Беркут»
1. Чий це портрет: «Плечистий, підсадкуватий, з гру­бими обрисами лиця і грубим, чорним волоссям, він і сам подобав на одного з тих злющих тухольських ведмедів, яких їхав воювати»?
а) Тугара Вовка;             б) Максима Беркута;                                                                                                                               в) Захара Беркута.
2.   Хто в тухольській громаді був наділений найбіль­шою владою?
а) Тугар Вовк;                  б) Захар Беркут;                                                                                                                                                                                                      
в) громада сама мала владу над собою.                                                                                                                                                                                      
3.  Хто, за легендою, перетворився на кам'яного Сторожа?
а)  Морана, богиня смерті;      
б)  цар велетнів;                                                                                                                                                      
в)  один з велетнів.
4.  Кого з персонажів повісті «знали не лиш як чудов­ного лікаря, що лічить рани й всякі болісті, але й не менше як чудовного бесідника та порадника»?
а)  Максима Беркута;                                                                                                                                                                                                                                                        
б)  Захара Беркута;                                                                                                                                                                                                         
в)  князя Данила Романовича.
5.  Якою була головна мета тухольців у,боротьбі з мон­голами?
а)   Відбити ворога від свого села;
б)   переманити ворога на свою сторону;
в)   розбити його вщент.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       
Запитання
1
2
3
4
5
Відповідь






6. Що придумала Мирослава для боротьби з монголами?
а)  Зробити метальні машини;
б)  заморити ворога голодом;                                                                                                                                                                                                              
в)  направити в урвище потік води.                                                                                                                                                                    
7.  Кому найбільше молився Захар Беркут?
а)  Місяцю й зорям;
б)  Сонцю і Сторожу;
в)  Сторожу й Землі.
8.  Коли було взято в полон Максима?
а)  До початку бою;                                                                                                                                                                                           
б)  під час першого бою з монголами;
в)  під час другого бою.
9.  Що запропонував Бурунда Захару Беркуту й тухольській громаді в обмін за звільнення монголів із пастки?
а)  Повернути живим Максима;
б)  дати великий грошовий викуп;
в)  дати слово, що більше ніколи не буде нападати на тухольські землі.                                                                                                                                         
10.  Чим Захар Беркут причаровував до себе людей?
а)  Своєю силою і кмітливістю;
б)  наполегливістю й суворістю;
в)  мудрістю й досвідом.
11.  За віруванням наші предки-тухольці були:
а) язичниками;    б) християнами;   в) мусульманами.
12.  Яка головна думка твору?
а)   Добро завжди перемагає зло;
б)   Щире й ніжне кохання - безсмертне;
в)   Сила народу - в єдності.
Запитання
6
7
8
9
10
11
12
Відповідь










1 варіант

Тема. Суспільно-побутові пісні,
коломийки. І. Франко «Захар Беркут»

І рівень   
                                                                                                                                                                                                                                                                           
1.  До суспільно-побутових пісень належать:
а)  чумацькі, козацькі, жартівливі, наймитські;
б)  чумацькі, солдатські, бурлацькі, пісні про кохання;
в)  козацькі, чумацькі, кріпацькі, солдатські, бурлацькі.
2.  Хто з гетьманів, за народною піснею «Ой на горі та женці жнуть», «проміняв жінку на тютюн та люльку, необачний»?
а)  Петро Сагайдачний;
б)  Петро Дорошенко;                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          
в)  Петро Могила.
3.  Пісня  «Гомін,  гомін по діброві»  належить до пісень:
а) козацьких;     б) заробітчанських;     в) кріпацьких.
4.  Коломийка — це:                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             
а)  пісня, що виконується під час обрядів;
б)  пісня, що має два чотирнадцятискладових рядки;'
в)  пісня, у якій зображено важливі події минулого.
5.   Чим найбільше захоплювався Іван Франко під час навчання в гімназії?
а)  Малюванням;
б)  збиранням книжок;
в)  подорожами.
Запитання
1
2
3
4
5
Відповідь








6. У якому з університетів І. Франко почав здобувати вищу освіту?                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    
а)  У Чернівецькому;                                                                                                                                                                                                                                                                                  
б)  у Київському;                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            
в)  у Львівському.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   
7.  До якого літературного жанру належить твір І. Фран­ка «Захар Беркут»?
а)  До історичної повісті;
б)  до соціально-побутової повісті;
в)  до історичного роману.                                                                                                                                                                                                           
8.Про що розповідається у творі І. Франка «Захар Беркут» ?
а)  Про вільне й незалежне життя селянської громади серед Карпатських гір;
б)  про те, як волелюбний народ Руської землі боровся з монголо-татарськими загарбниками;
в)  про кохання двох молодих сердець.

Запитання
6
7
8
Відповідь




ІІ рівень

1. Дайте визначення.
Сюжет – це_________________________________________ _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. З поданого пейзажу випишіть художні засоби, які до­помагають створити тривожний настрій у повісті І. Франка «Захар Беркут». Укажіть, як кожен з них називається.
«Сідало сонце за тухольські гори, тонучи в легеньких червоних хмарах; темні смерекові ліси довкола Тухлі
шептали тихо, таємничо, немов передавали собі якусь зловіщу новину. Тільки земля, не знати чому, глухо сту­гоніла і стогнала».
Епітети:
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Метафори:
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

III рівень

Доведіть, що Максим і Мирослава — сміливі, мужні патріоти рідної землі.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________

2 варіант

Тема. Суспільно-побутові пісні,
коломийки. І. Франко «Захар Беркут»

І рівень

1 «Ой на горі та женці жнуть» — це пісня:
а)  календарно-обрядова;
б)  родинно-побутова;
в)  соціально-побутова.
2. Що, за українським народним звичаєм, садили на могилі козака в головах (пісня «Стоїть явір над водою»)?
а) Калину;         б) явір;      в) ялину.                                                                                                                                                                   3. Пісня «Ой у степу криниченька» належить до пісень:
а) козацьких;     б) чумацьких;      в) бурлацьких.
4.  Коломийки за своїм змістом переважно:
а) філософські;    б) жартівливі;     в) історичні.
5. Чого навчився малий Івась Франко за перший тиж­день навчання в школі села Ясениця Сільна?
а)  Читати й писати;
б)  читати українською й польською мовами та малю­вати;
в)  читати польською й німецькою мовами, писати й рахувати.
6.  Яке лихо спіткало Івана Франка під час навчання в Дрогобицькій гімназії?
а)  Померли батьки;
б)  помер вітчим;
в)  померла кохана дівчина.
7.   Події, описані в повісті «Захар Беркут», відбуваються: а) В XI ст.;      б) у XIII ст.;        в) у XVII ст.
                                                                                                                                                         
8. Якому персонажеві належать ці слова: «Тепер я не можу вважати його батьком, бо не хочу зраджувати свого краю...»?
а)  Максиму Беркуту;
б)  Захару Беркуту;
в)  Мирославі Вовк.

Запитання
1
2
3
4
5
6
7
8
Відповідь









II рівень

1. Дайте визначення.
Коломийки - це______________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Назвіть особливості історичної повісті.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

III рівень
Поясніть, як ви розумієте слова Захара Беркута: «Доки будете жити в громадськім порядку, дружно держатися купи, незломно стояти всі за одного, а один за всіх, доти ніяка ворожа сила не побідить вас»?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Чи актуальні вони на сьогоднішній день? Чому?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________
1 варіант
Літературний диктант
за повістю А. Чайковського «За сестрою»

1. На березі якої річки розкинулося село Спасівка?
а) Дніпра;        б) Самари;  в) Снову.
2.  Хто привчав Павлуся «їздити на коні, кидати списом та арканом, стріляти з рушниці та з лука й орудувати шаблею»?
а) Дід Андрій;
б) батько Степан;
в)  панотець Амвросій.
3.  Хто з родини Судаків загинув під час набігу татарви?
а)  Дід і батько;
б)  дід, батько, мати й донька;
в)  дід і мати.
4.  Хто з козаків «був митець орудувати арканом»?
а)  Петро Судак;                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           
б)  дід Панас;
в)  Семен Непорадний.
5.  Скільки чоловік налічувалось у татарському загоні, який напав на Спасівку?                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  
а) 200;       б)400;        в) 600.                                                                                                                                                                                                                                                 
6. Хто з козаків загинув після кривавої бійні з татара­ми?
а)  Остап Тріска;
б)  Андрій Недоля;
в)  Петро Судак.

Запитання
1
2
3
4
5
6
Відповідь







7.  Доповніть цитату: «З цеї битви добули козаки чимало користі. У татар знайшли багато червінців, таля­рів, піймали більш сотні добрих коней і...»
а)  попродали їх;
б)  забрали татарську зброю;
в)  захопили кілька полонених.
8.  Яким чином Степанові Судаку та іншим бранцям удалось визволитися з неволі?
а)  Степан зубами розв'язав вузол мотузки, висвободив свої руки й допоміг іншим звільнитися;
б)  наспіли козаки й позвільняли бранців;
в)  вартовий татарин зжалився над бранцями й ножем поперерізав їхні мотузки.
9. Як козаки розправилися з потурнаком Каримом?
а)  Пробачивши його, відпустили в широкий степ;
б)  прив'язавши камінь до шиї, укинули його в річку;
в)  відрубавши голову,  кинули у степу на поталу вовкам.
10.  Яким чином Девлет-ґірей карав усіх брехунів і кле-ветників?
а)  Відрізав їм язик;
б)  до кінця життя садив їх у одиночну камеру;
в)  карав на смерть.
11.  Хто, на думку Павлуся, міг справді допомогти йому знайти свою сестру?
а) Девлет-ґірей;         б) Бог;        в) Мустафа.
12.  Чому Павлусь, знайшовши сестру, не поїхав одразу додому, на Україну?
а) Хотів досконало вивчити татарську мову і звичаї;
б) хотів ще визволити інших бранців-українців;
в)  боявся зимового степу.
Запитання
7
8
9
10
11
12
Відповідь







2 варіант

Літературний диктант
 за повістю А. Чайковського «За сестрою»

1.  Хто завів у селі Спасівка такий лад: «Щоб у кожно­му селі були па поготівлі бочки із смолою, які на випадок татарського набігу треба запалити й так остерегти інших перед небезпекою*?
а) Старий козак Охрім;       б) старий дід Андрій; в) син колишнього козака Андрія - Степан.
2.  Хто навчав Ганнусю нежіночого, козацького діла?
а) Дід Андрій;    б) батько Степан;     в) брат Павло.
3. Яку приповідку любили повторювати козаки на Січі?
а)  «Козак не боїться ні тучі, ні грому»;
б)  «Не ймення тебе красить, а ти його краси»;
в)  «Степ та воля - козацька доля».
4.  Яким чином Семену Непорадному вдалося захопити татарина в полон?
а)  Він його пірнув ножем, а потім зв'язав;
б)  він його підстрелив з рушниці, а потім, пораненого, приніс до козаків;  .
в)  він його спіймав на аркан і живим доставив коза­кам.
5.  Кого обрали ватажком, коли об'єдналися два ко­зацькі загони?
а) Петра Судака;       б) Андрія Недолю; в) Остапа Тріску.
6. Що вчинили козаки з полоненим татарином?
а)   Залишили його поміж собою за умови, якщо той прийме християнську віру;
б)   відпустили в широкий степ на всі чотири сторони;
в)   живцем закопали в землю.
Запитання
1
2
3
4
5
6
Відповідь






7.   Як потурнак і харцизяка Карим повівся з Павлусем?
а)  Він допоміг Павлу знайти свою сестру;
б)  він, одуривши Павлуся, спродав його татарам;
в)  він, пограбувавши хлопця, відпустив пішки в широ­кий степ.
8.  Яке місто було столицею татарського хана?
а) Бахчисарай;           б) Царгород;        в) Кафа.
9.  Яким чином Павлусеві вдалося уникнути покарання за втечу від Мустафи-ефенді?
а)  Він упав на коліна і просив пробачення;
б)  його помилували, бо він знав, де знаходиться хан­ський син;
в)  за нього заступилися інші бранці-українці.
10.  Чого найбільше побоювались і Девлет-ґірей, і Пав-лусь?
а)  Щоб вони не обманювали один одного;
б)  щоб не розпочалася нова війна між українцями й татарами;
в)  що не знайдуть дівчину Ганнусю.
11.  Яку винагороду попросив Пав лусь у Девлет-ґірея за повідомлення про ханського сина?
а)  Відпустити на свободу;
б)  подарувати доброго коня і зброю;
в)  віддати половину свого майна.
12. «Щоб по дорозі татари не чіпали», Павлусь попро­сив Девлет-ґірея:
а) видати йому й сестрі татарський одяг;
б) приставити охорону;
в)  написати грамоти.
Запитання
7
8
9
10
11
12
Відповідь








1 варіант


Т. Шевченко, А. Чайковський

І рівень

1.  Де навчався Т.Г. Шевченко?
а)  У Київському університеті;
б)  у Петербурзькій академії мистецтв;
в)  у Львівському університеті.
2.  Позначте рядки, у яких відтворено драматизм життя маленького героя із вірша «Мені тринадцятий минало...»:
а)  «Та недовго сонце гріло,
 Недовго молилось...
 Запекло, почервоніло
 І гай запалило»;
б) «Село почорніло,
     Боже небо голубеє
     І те помарніло»;
в)  «Поглянув я на ягнята
      — Не мої ягнята!
      Обернувся я на хати –
      нема в мене хати!»
3.  Що заповідав Тарас Шевченко своєму народові (на основі вірша «Заповіт»)?
а)  Боротися за щасливе майбутнє України;
б)  бути покірними й терплячими;
в)  стати веселими й заможніми.

Запитання
1
2
3
Відповідь




4.   Що оспівав Т. Шевченко в баладі «Тополя»?
а)  Особисте захоплення красою України, любов до неї;
б)  власну тугу за рідною Україною та палку любов до неї;
в)  трагічне кохання молодої дівчини.
5.  Де 15 травня 1857 року народився письменник Андрій Якович Чайковський?
а)  У м. Дрогобичі на Львівщині;
б)  у м. Самборі на Львівщині;
в)  у м. Коломиї на Івано-Франківщині.
6.  Про які історичні події розповідається в повісті А. Чайковського «За сестрою»?
а)  Про часи татарських набігів на Україну;
б)  про визвольну боротьбу проти польської шляхти під проводом Б. Хмельницького;
в)  про гайдамацький рух на Україні.
7.   Чий це портрет: «Це був кремезний козак літ тридця­ти. Одягнений у широчезні червоні штани, які підперізу­вав широким шовковим поясом. На ногах добрі шкапові чоботи. Сорочка подерта й замащена, на грудях широко розхристана, звідки визирали широкі косматі та сонцем опалені груди»?
а)   Павлуся;
б)   Семена Непорадного;                                                                                                                                                                                                                                      
в)   Остапа Тріски.
8.   Як називалася одна зі степових козацьких могил, про яку автор згадує у своїй повісті?
а) Савур-могила;
б)             Іванова могила;
в)             Свиридова могила.
Запитання
4
5
6
7
8
Відповідь








ІІ рівень
1. Дайте визначення.
Балада - це__________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Завершіть визначення: «Зображення природи, співз­вучне стану душі, настрою митця, ліричного героя, нази­вають ________________________________________________».
3.               Виділіть композиційні елементи повісті А. Чайков­ського «За сестрою».
Експозиція -________________________________________
______________________________________________________________________________________________________
Зав'язка дії -_________________________________________
______________________________________________________________________________________________________
Розв'язка -__________________________________________
______________________________________________________________________________________________________
ІІІ рівень
Кому з героїв повісті А. Чайковського «За сестрою» ви симпатизуєте? Чому?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2 варіант

Т. Шевченко, А. Чайковський
І рівень
1. У якому році побачила світ перша збірка віршів Т. Шевченка?
а) У 1838 р.;       б) у 1840 р.;          в) у 1841 р.           
                                                                                                                                                                  
2. Який з вивчених творів Т. Шевченка є баладою?
а)  «Заповіт»;
б)  «Мені тринадцятий минало...»;
в)  «Тополя».

3.  До якого з віршів Т. Шевченка можна віднести при­слів'я «Чужа ласка — сироті Великдень»?
а)   «Мені тринадцятий минало...»;
б)   «Заповіт»;
в)   «Тополя».

4.   Які рядки «Заповіту» Т. Шевченка розкривають го­ловну думку вірша?
а)  «Як умру, то поховайте
 Мене на могилі,
Серед степу широкого,
На Вкраїні милій...»;
б)  «Поховайте та вставайте,
Кайдани порвіте
І вражою злою кров'ю
Волю окропіте»;
в)  «І мене в сем'ї великій,
В сем'ї вольній, новій,
Не забудьте пом'янути
Незлим тихим словом».
5.  Ким працював А. Чайковський у Львові, а згодом — у Бережанах на Тернопільщині?
а) Адвокатом;        б) учителем;         в) лікарем.                                                                                                              
6.  Про що розповідається в повісті А. Чайковського «За сестрою»?
а) Про життя селянської родини;
б) про життя української інтелігенції;
в)  про українську козацьку минувшину.
7.  Хто з родини Судаків залишився живим після набі­гу татар?
а)  Батько Степан і дід Андрій;
б)  мати Палажка й дід Андрій;
в)  Павлусь, Ганнуся і батько.
8.  Чий це портрет: «Мимо своєї старості він голив чисто лоб й бороду та заплітав по-молодецьки свого сивого чуба. А довгий на аршин вус двома мітлами звисав аж на груди»?
  а) Діда Андрія;   б) діда Панаса;     в) Остапа Тріски.

Запитання
1
2
3
4
5
6
7
8
Відповідь








II рівень
1. Дайте визначення.
Романтичний герой – це______________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Завершіть визначення.
Різко окреслена протилежність у чомусь (рисах харак­теру, властивостях предметів чи явищ) називається____________
____________________________________________.


3.   Визначте   віршовий  розмір   «Заповіту»   Тараса Шевченка:
*Як/ ум/ру,/ то/ по/хо/вай/те
Ме/не/ на/ мо/гй/лі,
 Се'/ред/ сте/пу/ ши/ро/кб/го,
На/ Вкра/ї/ні/ мй/лій...».
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

III рівень

Що нового для себе ви дізналися про життя та звичаї українського козацтва з повісті А. Чайковського «За се­строю»?____________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
1 варіант

Літературний диктант За повістю Г. Тютюнника «Климко»
1. Де ночував Климко?
а) Під скиртою;         б) у хліві;   в) на горищі.
2. На місці крапок вставте пропущене слово: «Десь там, біля тих гір, чув од людей Климко, було велике місто ...»:
а) Львів;              б) Донецьк;          в) Слов'янськ.
3. Чий це портрет: «Сивий, вусатий і кругло-товстий, в широких смугастих штанцях, у довгій, ледь не до колін, синій косоворотці, підперезаний крученим шовковим поясом з білими китицями. На ногах у нього були вели­чезні жовті черевики»?
а) Дядька Кирила;
б)  діда Бочонка;
в)  Семена-водовоза.
4.  Скільки картоплин Клнмкові вдалося накопати в полі?
а) Три;            б) вісімнадцять;     в) п'ятдесят сім.                                                                                                                         5. Яким чином Зульфатові вдалося вигнати всіх щурів з Климкового притулку?
а)  Він їх отруїв щурячою отрутою;
б)  він затоптав усі пацючі ходи вугільним жаром;
в)  він затоптав усі пацючі ходи й виходи битим склом.
6.  Як повів себе Зульфат, коли відчув зневажливе став­лення «похмурого бороданя на возі» до вчительки?
а)  Кинув у нього каменюку;
б)  почав вигукувати на його адресу прокльони;
в)  зробив вигляд, ніби нічого не сталося.

Запитання
1
2
3
4
5
6
Відповідь






7.  Як відреагувала Наталя Миколаївна на запрошення хлопців перейти до них жити?
а)  Вона засоромилася від такої пропозиції;
б)  вона зраділа такому запрошенню й була горда за своїх учнів;
в)  вона обдурила хлопців, сказавши, що має своє житло.
8.  Що запропонував Зульфат узяти Климкові в далеку дорогу?
а)   Чотири варених яйця;
б)   карабін;
в)   кинджал.
9.   Що безногий швець узяв з Климка за тапочки?
а) Гроші;         б) кілька картоплин;     в) нічого.
10.  Чому Климко не захотів залишитися назавжди в тітки Марини?
а)  Бо на нього чекали вчителька з немовлям і Зульфат;
б)  бо йому не сподобалося ставлення тітки до нього;
в)  бо він не схотів бути нахлібником.
11.  Для чого Климко розводив молоко водою?
а)   щоб не було дуже жирне;
б)   щоб його було більше;
в)   бо він не любив молока.
12.  Упізнайте героя твору: «І тут Климко побачив, що від переїзду назустріч йому біжить якийсь чоловік — босий, у солдатському галіфе з розв'язаними поворозка­ми і в гімнастерці без реміняки». Це був:
а)  Зульфат;
б)  дідусь Зульфата - Муса Шафарович;
в)  італійський солдат.
  Запитання
7
8
9
10
11
12
Відповідь








2 варіант

Літературний диктант За повістю Г. Тютюнника «Климко»
1.  За що «можна було виміняти всякого добра: мисочку чи й дві кукурудзи, відерце картоплі чи й хліба справж­нього»?
а)   За склянку солі;
б)   за склянку цукру;
в)   за брусок мила.
2.    Що було найбільшою радістю Клямковою?
а)  Отримати від дядька Кирила гостинець;
б)  подати йому власноруч зварену вечерю;
в)  покласти перед дядьком чепурно списані зошити.
3.  Що дала Климкові на дорогу стара Бочончиха?
а)  Шматок сала;
б)  шість сухарів;
в)  три варених яйця.
4.  Де знайшов собі притулок Климко після того, як згоріла його станція?
а)  У скирті соломи;
б)  у добрих людей-біжінців;
в)  у невеличкій кімнатці на шахтній сортувальні.
5.   Кого зустріли на базарі Климко й Зульфат?
а)   Свою першу вчительку;
б)   аптекаря Бочонка;
в)   німців.
6.   Чим годувала Наталя Миколаївна свою новонаро­джену донечку?
а) Молоком;      б) чаєм;     в) водою.

Запитання
1
2
3
4
5
6
Відповідь







7.  З чого Климко зробив собі «взувачки»?
а)  Вирізав з шини устілки й прив'язав їх до ніг;
б)  знайшов старий валянок, розрізав його навпіл і зробив чуні;
в)  одірвав від плащ-палатки два клапті, зробив з соломи устілки й прив'язав до ніг.
8.   Скільки зайвих кілометрів пройшов Климко в по­шуках солі?
а) 15;         б) 25;         в) 50.                                                                                                                                                      
9.   Чому Климко залишився в тітки Марини аж на три Дні?
а)   Бо він захворів;
б)   бо йому припала до вподоби гостинність жінки;
в)   бо він хотів відробити тітці за сіль.

10.   Що мріяв посадити Климко на могилі у дядька Кирила?
а) Калину;       б) вишню;        в) дуб.         
                                                                                                             
11.  Чому Климкові не вдалося доїхати поїздом до своєї станції?
а)    Його знайшли німці й висадили з вагона;
б)    поїзд потрапив під німецьке бомбардування;
в)    виявилося, що поїзд поїхав у протилежну сторону.

12.  Якою є розв'язка твору?
а)    Климко, прийшовши додому, не застав живими Наталю Миколаївну з немовлям;
б)   дібравшись до свого висілка, Климко загинув від фа­шистської кулі;
в)   його радо зустріли Наталія Миколаївна й Зульфат.

Запитання
7
8
9
10
11
12
Відповідь






1 варіант

М. Стельмах, Г. Тютюнник
І рівень
1.  Повість М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять...» є:
а)  історичною;
б)  автобіографічною;
в)  соціально-побутовою.
2.  Хто з героїв повісті розповідає Михайликові про со­нячні ключі?
а)  Батько;
б)  дядько Себастіян;
в)  дід Дем'ян.

3.   Чим найбільше любив займатися Михайлик?
а)   Випасати коней;
б)   саджати разом із матір'ю на городі;
в)   читати книжки.

4.   Як мати поставилась до прояву милосердя з боку Михайлика до бідної жінки?
а)   Одобрила вчинок сина;
б)   почала кричати на хлопця;
в)   розгнівалась, що він забрав останнє насіння.

5.   Де 1931 року народився письменник Григір Тю­тюнник?
а)   У селі Шилівці на Полтавщині;
б)   у селі Дяківці на Вінниччині;
в)   у селі Нагуєвичі на Львівщині.

Запитання
1
2
3
4
5
Відповідь





6.  Коли відбуваються події, змальовані Г. Тютюнником у повісті «Климко»?
а)  До початку Великої Вітчизняної війни;
б)  у роки Великої Вітчизняної війни;
в)  у голодні післявоєнні роки.
7.  На кого мріяв вивчити Климка дядько Кирило?
а)  На помічника машиніста;
б)  на лікаря;
в)  на тракториста.
8.  Чому Климко й Зульфат запросили до себе жити свою вчительку?
а)  Вони захотіли показати себе перед учителькою з найкращої сторони;
б)  їм стало жалко вчительку  з маленькою дитинкою на руках;
в) їм підказав дідусь Зульфата.

Запитання
6
7
8
Відповідь



ІІ рівень
1. Дайте визначення.
Символ - це_________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Випишіть із уривка повісті «Гуси-лебеді летять...» М. Стельмаха художні засоби й назвіть їх.
Прямо над нашою хатою пролітають лебеді. Вони летять нижче розпатланих, обвислих хмар і струшують на землю бентежні звуки далеких дзвонів. Дід говорить, що так співають лебедині крила. Я придивляюсь до їхнього маяння, прислухаюсь до їхнього співу, і мені теж хочеться полетіти за лебедями, тому й підіймаю руки, наче крила. І радість, і смуток, і срібний передзвін огор­тають та й огортають мене своїм снуванням.
Епітети:__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Порівняння:_______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Метафори:________________________________________________________________________________________________________________________________________________
III рівень
Який епізод повісті М. Стельмаха «Гуси-лебеді ле­тять...» вам найбільше сподобався й чим саме?__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2 варіант

М. Стельмах, Г. Тютюнник
І рівень
1.  Від імені кого ведеться розповідь у повісті М. Стель­маха «Гуси-лебеді летять...»?
а) Автора;        б) Михайлика;     в) діда Дем'яна.

2.   Під впливом чого формувалася душа малого Ми­хайлика?
а)   Розповідей однолітків;
б)   поведінки дорослих;
в)   краси природи та прочитаних книжок.
3.    Кому з героїв повісті належать слова: «От і прине­сли нам лебеді на крилах життя»?
а)   Батьку Панасу;
б)   діду Дем'яну;
в)   матері Ганні.

4.   Які основні риси характеру притаманні Михайликові?
а)   Допитливість, милосердя, працелюбність;
б)   наполегливість, жадібність, почуття гумору;
в)   кмітливість, ледачкуватість, злопам'ятність.
5.   Повість Г. Тютюнника «Климко» є:
а)   історичною;
б)   автобіографічною;
в)   соціально-побутовою.

6.   З ким жив головний герой повісті - Климко?
а)   Удвох з батьком;
б)   удвох з дідусем;
в)   удвох з дядьком Кирилом.
7.   Що вчителька Наталя Миколаївна намагалася ви­міняти на продукти?

а)   Трояндову сукню;
б)   квітчасту хустину;
в)   хромові черевики.
8.  Скільки кілометрів довелося пройти пішки Климкові в пошуках солі?
а) 25;            б) 50;         в) 200.    
                                                                                                                                             
Запитання
1
2
3
4
5
6
7
8
Відповідь








II рівень
1. Дайте визначення.
Художня деталь – це_________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Поясніть фразеологізми, з'єднавши їх стрілочками з лексичним значенням (за повістю М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять...»).

Кум королю                           Дуже бідний                                                                                                            Не варить баняк                    Напружено думати
Ятрити душу                         Бути у виграшному становищі                                                                                                  
Як мак начетверо                  Не розбиратися в чомусь                                           
Ламати собі голову               Дотепно й влучно говорити
Перець на язиці                     Посилювати переживання


                                                                
III рівень
Кого з дійових осіб повісті Г. Тютюнника «Климко» ви запам'ятали найбільше? Хто з них викликав у вас симпатію? Чим саме? Дайте зв'язну відповідь.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

1 варіант
Тема. «Ти знаєш, що ти людина?»
Літературний диктант (Олекса Стороженко
«Скарб», Б. Лепкий «Цвіт щастя», «Мишка»)
1.  Чому мати (оповідання О. Стороженка «Скарб») не пускала свого сина влітку на вулицю погуляти?
а)  Було багато роботи, тому вона не хотіла, щоб він дармував час;
б)  боялася, щоб сонце не напекло голови;
в)  не хотіла, щоб він водився з простими сільськими дітьми.
2.  Закінчіть цитату: «Доріс Павлусь до парубка. Такий став ... та ...»:
а)  гладкий та опецькуватий;
б)  високий та стрункий;
в)  вродливий та розумний.
3.  Що, жартуючи, хлопці вкинули у відчинене вікно Павла?
а)  Шолудивого кота;
б)  миршавеньке козеня;
в)  дохлого хорта.
4.   Правильно завершіть прислів'я, використане автором оповідання «Скарб»: «Хвалить шинкар п'яницю, а ...»:
а)  водовоз - криницю;
б)  дочки своєї за нього не віддасть;
в)  п'яниця - шинкаря.
5.  Як мати (за твором Б. Лепкого «Цвіт щастя») по­яснила своїй дитині, що таке щастя?
а) Це - доля;    б) це така квітка;   в) це - химера.

Запитання
1
2
3
4
5
Відповідь





6.  Закінчіть речення: «[Хлопчик] витягнув руки напе­ред себе, очима вдивився там, де сонце аж горить, — і йде. Аж тут назустріч йому пливе ...»:
а)  маленький човен;
б)  рідна матуся;
в)  велика біла птиця.
7.  Пошуки хлопчиком цвіту щастя — це:
а)  реальна пригода дитини, описана автором;
б)  бурна фантазія маленької дитини;
в)  марення хворої дитини.
8.  Коли хлопчик виріс, то дуже змінився. Як про нього розповів нам автор?
а)  Він став красивим і сильним;
б)  він змужнів і пізнав життя;
в)  він розчарувався в житті та в людях.
9.  Кого мишка (за однойменною казкою Б. Лепкого) «Мишка» найбільше боялася?
а)  Людей;
б)   круторогого вола;                                                                                                                                                                                                                                                   
в)   пишно вбраного півня.
10.  Якими були господарі сільської мишки?
а)   Злі й жадібні;
б)   гостинні й щедрі;
в)   добрі і співчутливі до чужого горя.
11. Мишка не хотіла, щоб її діти навчилися від людей:
а) жорстокості;    б) брехливості;   в) працелюбності.
12.  Якої біди своїм господарям завдала мишка?
а)   Понадгризала всі шматки сала;
б)   прогризла у стрісі дірки;
в)   переточила всі їхні грошові збереження.

Запитання
6
7
8
9
10
11
12
Відповідь







1 варіант
Тема. «Ти знаєш, що ти людина?» Літературний диктант (Олекса Стороженко «Скарб», Б. Лепкий «Цвіт щастя», «Мишка»)
1.  Чому мати (оповідання О. Стороженка «Скарб») не випускала свого сина взимку з хати?
а)  Боялася, що він занедужає;
б)  він не мав власних чобіт;
в)  вважала, що взимку дітям нема чого ходити на вулицю.
2.  Закінчіть цитату: «Часом батько, дивлячись на се юродство, стане гримати на жінку і похвалятись, що він Павлуся ...»:
а)  буде бити;
б)  віддасть у школу до дяка у друге село;
в)  сам буде виховувати.
3.  Як прожив усе своє життя Павлусь?
а)  Тяжко працював не покладаючи рук;
б)  тільки їв і спав;
в)  весь свій вільний час проводив на вечорницях та по шинках.
4.  На що перетворився дохлий собака, якого хлопці вкинули Павлові у вікно?
а)  На гарну дівчину;
б)  на оздоблене вбрання;
в)  на купу грошей.
5.  Мати (за твором Б. Лепкого «Цвіт щастя*), уклада­ючи свого синочка спати, «провела йому молитву, казала попросити Бога, щоб...»:
а)  кожному члену сім'ї дав здоров'я;
б)  всі в родині були щасливими;   .
в)  сім'я стала багатою.
Запитання
1
2
3
4
5
Відповідь





6.  Де, за словами мами, росла квітка-щастя?
а) У лісі;                                                                                                           б) у полі;                                                                                                                                             в) за ставом.
7.  Якого птаха побачив хлопчик?
а) Лелеку;        б) гусиню;      в) лебедя.                                                                                                                      8.  Закінчіть цитату: «А хвора дитина блудними очима вдивляється в стелю, піднімається на недужих крижах, витягає руки і шепче спаленими устами»:
а)  «Я дуже хочу пити»;
б)  «Я хочу квітки-щастя»;
в)  «Мамо, розкажіть мені казку».
9.  Про що мишці розповідали її міські сестри?
а)  Що в місті не лише миші, а й люди не мають що їсти;
б)  що в місті набагато легше прохарчуватися, ніж у полі;
в)  що в місті стало дуже страшно жити, бо розвелось багато котів.
10.  Як заробляли гроші господарі сільської мишки?
а)   Вирощували на власному городі овочі й продавали їх;
б)   відгодовували свиней і продавали людям м'ясо й сало;
в)   допомагали людям обробляти городи за невелику платню.
11.  За що мишка розсердилася на своїх господарів?
а)  За те, що вони не дали молока для хворої дитини;
б)  за те, що вони не нагодували голодну жінку;
в)  за те, що вони завели в домі кота.
12.  Якою є розв'язка казки?
а)  Мишку спіймав кіт і з'їв;
б)  мишка потрапила в мишоловку;
в)  разом з дітьми мишка втікла в поле.

Запитання
6
7
8
9
10
11
12
Відповідь







1 варіант
Літературний диктант за повістю Б. Харчука «Планетник»
1.  Заради чого Олена Булига пустила до себе на квар­тиру постояльця?                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              
а)  Заради грошей;                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            
б)  заради допомоги по господарству;                                                                                                                                                                                                            в)  заради живого слова.                                                                                                                                                                        
2.   Яку квітку мати дозволила пересадити маленькому хлопчику Планетнику з-під хати на город?                                                                                                                                                                      
а) Півонію;            б) нарцис;   в) тюльпан.                                                                                                                                                      3.  Закінчіть цитату: «Йому [Планетнику] ввижалося: хмарки — ...»:
а)   худоба сонця;                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         
б)  білі ангели;                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   в)  острови з вати.
4.   Чому хлопчик у сильну зливу з градом і блискавка­ми не пішов додому, а залишався на вулиці?
а)  Йому хотілося поспостерігати за незвичним явищем природи;
б)   йому захотілося побігати босоніж по калюжах;
в)   він намагався кулаками прогнати грозову хмару.
5.   Що знахарка сказала хлопчикові?
а)   Не слід бігати по вулиці під час грози. Можеш за­лишитися німим або й узагалі загинути»;
б)   «Краса безборонна й беззахисна у світі, а тобі її утверджувати. Іди»;
в)   «Я не можу тебе вилікувати, бо твоє біополе набага­то сильніше мого».

Запитання
1
2
3
4
5
Відповідь






6.  Що назавжди поєдналося у блаватних очах Планетника?
а)  Гострий розум і мрійливість;
б)  самотність і беззахисність;
в)   зачаєна злоба й образа на всіх.
7.   Де живе й чим займається дід Капуш?
а)   Сидить у бузині й править світом;
б)   живе у хмарах і насилає на землю негоду;
в)   ховається під землею й лякає вночі одиноких пере­хожих.
8.  Якого помічника дід Капуш шукав собі сотні літ?
а) Сильного й безстрашного;    б) правдивого й вірного; в) доброго й лагідного.
9.   Про що дід Капуш розповідав маленькому чередни­ку при першій їхній зустрічі?
а)   Про все, що живе й росте на землі;
б)   про небо, зорі та сузір'я;
в)   про людину як дитину неба й землі.
10.  «Сивоусий, довгобородий навчав: найвища радість людини — ,..»:
а) побороти в собі зло;  б) справжнє кохання;
в) орати й сіяти.
11.  «І не було такої праці, яку не подужав би. Одного тільки цурався...». Чого цурався Дланетник?
а) Ходити до корчми;         б) вивозити гній;
в) співати пісень.
12. За що люди хотіли скарати Планетника на смерть?
а)  За те, що він був найрозумніший;
б)  за те, що він змайстрував повітряну кулю;
в)  вони вважали, що він знається з нечистою силою.

Запитання
6
7
8
9
10
11
12
Відповідь








2 варіант
Літературний диктант за повістю Б. Харчука «Планетник»
1.  Квартирант Олени Булиги за професією був:                                                                                                           
а) трактористом;       б) агрономом;      в) лікарем.     
2.  Про що найбільше мріяв хлопчик Планетник?    
а)   Самому щось посіяти в землю;
б)   піти до школи навчатися;
в)   скоріше стати дорослим.
3.  Закінчіть цитату: «Хлопчик хотів закричати з радос­ті, кинутися стрімголов до матері, розказати, що нарцис розцвів наче з його долонь, що став найгарнішою у світі квіткою, але онімів, а ноги підгиналися. Єдине, на що спромігся — ...»:
а)  доторкнувся своїми долоньками до пелюсточок;
б)  доторкнувся своїми устами до пелюсточок;
в)  зірвав ніжну білу квіточку на довгій ніжці.
4.  На місці крапок вставте пропущене слово: «Вражений тим, що сонце — ...! — втупився оченятами ввись, про все забувшись».
а) Планета;      б) гаряче;          в) пастух.                                                                                                                           5.   Як знахарка лікувала хлопчика?
а)   Викачувала яйцем;
б)   виливала віск;
в)   обкурювала зіллям.
6.   Як автор схарактеризував свого героя?
а)   Веселий, розумний, кмітливий;
б)   Жвавий, товариський, лагідний;
в)    гнаний, кривджений, безпритульний.

Запитання
1
2
3
4
5
6
Відповідь






7.  Чому хлопчик-чередник «ніколи не зривав листя, не ламав гілля, старався не натолочити постолами трави»?
а)  Він боявся, що його за це сваритиме мама;
б)  йому були нецікаві такі «ігрища»;
в)  він вважав, що усе живе для чогось призначене.
8.  Що збирався шукати дід Капуш зі своїм помічни­ком?
а) Квітку-щастя;       б) корінь;    в) скарб.
9.  Про що дід Каиуш розповідав маленькому чередни­ку під час другої їхньої зустрічі?
а)  Про небо, зорі та сузір'я;
б)  про землю і все, що живе на ній;
в)  про людину як дитину неба й землі.
10.  За словами старого Капуша, «з любові й терпіння
народжуються...»:
а)  людина й хліб;
б)  добрі справи;
в)  генії і пророки.
11.  Що віщує народна прикмета: зима без снігу — ...?
а)  Літо без дощу;
б)  осінь дощова;
в)  рік без хліба.
12.  Яким чином Планетнику все-таки вдалось підняти­ся в небо?
а)   Він змайстрував повітряну кулю;
б)   він зробив аероплан;
в)   він навчився літати від птахів.


Запитання
7
8
9
10
11
12
Відповідь









1 варіант
О. Стороженко, Б. Лепкий, Л. Костенко, Б. Харчук
І рівень
1.   Хто з письменників народився в с. Лисогорах на Чернігівщині?
а) О. Стороженко;     б) Б. Лепкий;       в) Б. Харчук.
2.   Яке з прислів'їв розкриває головну думку оповіда­ння О. Стороженка «Скарб»?
а)   Лежух лежить, а Бог для нього долю держить;
б)   Хвалить шинкар п'яницю, а дочки своєї за його не віддасть;
в)   У багатого і півень несеться.

3.   Де помер і похований Б. Лепкий?
а)   У Варшаві (Польща);
б)   у Празі (Чехія);
в)   у Кракові (Польща).

4.   Із якого твору наведений пейзаж і хто його автор? Північ минула. Літня, коротка ніч кінчилась. Ранок
був недалекий. На виднокрузі появився вузенький пас-мужок, зразу блідий і невиразний, відтак усе більший і ясніший. Зорі блідли, блідло також і небо. Солов'ї при­тихли. Подуло пораннім холодом і роса затремтіла на цвітах.
а)   «Скарб» О. Стороженка;
б)   «Цвіт щастя» Б. Лепкого;
в)   «Мишка» Б. Лепкого.


Запитання
1
2
3
4
Відповідь




5. Пригадайте, який з названих віршів Л. Костенко ви вивчали в шостому класі?
а)  «Дощ полив»;
б)  «Маруся Чурай»;
в)  «Берестечко».
6.   Де народилася поетеса Ліна Костенко?
а)   У селі Лисогорах на Чернігівщині;
б)   на хуторі Кривенькому на Тернопільщині;
в)   у містечку Ржищеві на Київщині.
7.   Ким тривалий час працював письменник Борис Харчук?
а)   Учителем;
б)   журналістом;
в)   композитором.
8. Чому, розповідаючи хлопчикові про все живе на планеті, дід Капуш (повість Б. Харчука «Планетник») ніколи не доводив свої оповідання до кінця?
а)   У нього завжди бракувало на це часу;
б)   він і сам не знав, чим вони мають скінчитися;
в)   він хотів навчити хлопчика думати.



Запитання
5
6
7
8
Відповідь






ІІ рівень

1. Дайте визначення.
Диптих – це_________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Наведіть один приклад засобів зображення комічно­го, які О. Стороженко використав для написання гумо­ристичного оповідання.
а) Використання пестливих слів з метою висміювання:
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
б) Іронія:
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
в) Характеристичні прізвища:
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


III рівень

Чи вважаєте ви, що прожити все життя, як Павлусь, — це і є справжнє щастя (за оповіданням О. Стороженка «Скарб»)?  Доведіть свою думку.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________
2 варіант
О. Стороженко, Б. Лепкий, Л. Костенко, Б. Харчук

І рівень

1. Хто з письменників народився на хуторі Кривенькім на Тернопільщині?
а) О. Стороженко;     б) Б. Лепкий;      в) Б. Харчук.
2. Що послав Господь на втіху чоловікові й жінці (опо відання «Скарб» О. Стороженка)?
а)  Єдиного синочка;
б)  великого приплоду худоби;
в)  скриньку з коштовностями.
3.  Скільки років О. Стороженку довелося прослужити
у війську?
а) 6;                                                                                                                                                                               б) 16;                                                                                                                                                                                                      в) 26.
4. Яке з прислів'їв розкриває головну думку казки Б. Лепкого «Мишка»?
а) Як «дай», то глухий; а як скажеш «на», то й почує;
б) Дарованому коневі в зуби не дивляться;
в) Не сподівайся вдяки від приблудного псяки.
5. Пригадайте, який з вивчених у шостому класі віршів, належить перу Ліни Костенко?
а)  «Як дитиною, бувало...»;
б)  «Теплота родинного інтиму»;
в)  «Кольорові миші».
6.  Поетеса Ліна Костенко народилася 19 березня:
а)  1972 року;
б)  1930 року;
в)  1931 року.
7.  Що, на думку Б. Харчука, є найбільшим злом (за повістю Б. Харчука «Планетник»)?
а)  Тупа і сліпа заздрість;
б)  безмежна скупість людини;
в)  сліпа покірність.
8.   Хто такий Полісун (за повістю Б. Харчука «Пла-нетник»)?
а)  Пастух звірів і дерев;
б)  пастух вовків;
в)  наглядач за нивами.

Запитання
1
2
3
4
5
6
7
8
Відповідь









ІІ рівень
1. Дайте визначення.
Повість-притча – це__________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Наведіть один приклад засобів зображення комічно­го, які О. Стороженко використав для написання гумо­ристичного оповідання.
а) Комічна ситуація:
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
б) Використання вульгаризмів:
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

в) Жартівливі народні прислів'я та приказки:
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

III рівень

Поясніть, як ви розумієте слова діда Капуіпа з повісті Б. Харчука «Планетник»: «Шукай пізнання у трьох ко­ренях: у землі, з якої піднявся, у небі, до якого прагнеш, і у самому собі, у своїй душі»?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
1 варіант

Літературний диктант 1а оповіданням Є. Гуцала «Сім'я дикої качки»
1. На місці крапок вставте пропущене словосполучен­ня: «Юрко йшов по стежині, що пролягала між зарос-
ями...»:
а)  кінського щавлю;
б)  колючого терновника;
в)  диких квітів.
2.  На місці крапок вставте пропущене порівняння: «А-а-а!» - закричав на повні груди хлопець, і голос, неначе..., порскнув угору й по боках, а Юрко зостався в пустці.»
а) Дзвін;                                                                                                                                                                                                          б) вибух;                                                                                                                                                в) птах.
3.  До кого в гості приїхав Юрко на літні канікули?
а) До дядька;           б) до дідуся;        в) до бабусі.                                                                                                                        4.  На місце крапок вставте пропущене слово: «Спочатку Юркові подобалась її [Тосі] ..., але скоро та ... стала йому надокучати й заважати».
а) Краса;          б) вихованість;     в) увага.
5. Юрко збрехав Тосі, що вони «з батьком піймали
були...».
а) Щуку;         б) сома;      в) судака.
6 Якою автор змалював дику качку?
а) Сірою;         б) коричневою;    в) строкатою.
7. З якою метою Юрко наловив диких каченят?
а)  Щоб проводити над ними експерименти;
б)  щоб приручити;
в)  щоб засмажити на вечерю.
Запитання
1
2
3
4
5
6
7
Відповідь








8. Чим намагався нагодувати каченят Юрко, коли по­приносив їх додому?
а)  Вареною картоплею і пшоном;
б)  хлібом і зерном;
в)  кашею й вареним яйцем.
9.   Завершіть речення: «Проте Юркові набридло, щоб за ним цілісінький день нав'язливою тінню волочилось оце дівчисько, — і він ...»:
а)  прогнав її додому;
б)  роздратовано почав кричати на неї;
в)  сів на велосипед і утік до хлопців.
10. Як поводили себе каченята після того, як посиділи деякий час у Юрковому ящику?
а)  Весело підстрибували і зчиняли гамір;
б)  ледве тримали голівки, були в'ялими;
в)  голосно пищали, кличучи маму-качку.
11.  Як Юрко пояснив батькам, чому Тося не приходить до нього гуляти?
а)  Що вона йому дуже надокучила, і він прогнав її;
б)  через те, що він дружить з дівчиною, з нього сміють­ся хлопці;
в)  що через каченят Тося образилася на нього.
12.  Яке почуття переживав Юрко, повертаючись у ма­шині додому?
а)  Радості;
б)  вини;                                                                                                                               
в)   сорому.


Запитання
8
9
10
11
12
Відповідь






    2 варіант
Літературний диктант
за оповіданням Є. Гуцала «Сім'я дикої качки»
1.  На місці крапок вставте пропущене словосполучен­ня: «Юрко радів, що сьогодні таки проснувся вчасно, що не очікував ні на батька, ні на матір, а подався сам до річки, щоб ...»:
а)  покупатися;
б)  порибалити;
в)  поплавати на човні.
2.  На місці крапок вставте пропущене слово: «У дзер­кало ріки дивилось і не могло на себе надивитись ...»:
а) небо;      б) каченя;        в) зайченя.                                                                                                                                                                                                                                                  
3.  Юрко з батьками постійно проживали:
а) на хуторі;    б) у селі;         в) у місті.                                                                                                                                       4.  Юрко збрехав Тосі, що всередині сома вони з бать­ком знайшли:
а) краснопірку;         б) коропа;                 в) карася.                                                                                                                
5.  Як знайшли маленького крокодила, який одного разу втік із пересувного зоопарку?
а)  Його знайшли перехожі в парку;
б)  його впіймав на вудку в озері Юрко;
в)  на нього натрапили мисливці в лісі.
6.  З якою метою Юрко набрехав Тосі і про сома, і про
крокодила?
а)  Щоб сподобатися дівчині;
б)  щоб налякати її своїми розповідями;
в)  щоб побачити, яка вона розумна.
7.  Скільки диких каченят спіймав Юрко?
а) Троє;       б) четверо            в) п'ятеро.
                   
Запитання
1
2
3
4
5
6
7
Відповідь







8. Куди помістив Юрко спійманих каченят?
а) У курятник;
б)  у ящик;
в)  у клітку.

9.  Що Тося робила з кленового пагінця?
а)  Свисток;
б)  сопілку;
в)  вудочку.

10. Хто випустив каченят на волю?
а)  Тося;
б)  Юрко;
в)  Юркові батьки.

11. На місці крапок вставте пропущене слово: «Але вони [каченята], як квітки ..., простилались на воді, яка їх не оживляла й не оздоровляла»:
а)  лілеї;
б)  кульбаби;
в)  троянди.

12.  Чому Юрко «вже не товаришував із сільськими хлопцями»?
а)  Він образився на них;
б)  йому було нецікаво з ними;
в)  вони не приймали Юрка до свого гурту.



Запитання
8
9
10
11
12
Відповідь






    1 варіант
Є. Гуцало, Л. Пономаренко, В. Симоненко, А. Малишко
1.  Хто з письменників закінчив Ніжинський педінсти­тут імені М. Гоголя?
а) Є. Гуцало;      б) В. Симоненко;     в) А. Малишко.
2.   Чому «коли зладнали чемодани й сідали в машину, щоб їхати на вокзал, то Юрко все не хотів сідати»? (опо­відання Є. Гуцала «Сім'я дикої качки»)?
а)  Він хотів побачити сім'ю дикої качки;
б)  він надіявся, що Тося прийде попрощатися з ним;
в)  він хотів на прощання помиритися з хлопцями.
3.  Любов Пономаренко народилася 25 травня 1955
року в селі:
а)  Ізанківці на Чернігівщині;
б)  Старому Животові на Вінниччині;
в)  Віївці на Полтавщині.
4.  Про   що   розповідається   в   оповіданні   Любові Пономаренко «Гер переможений»?
а)  Про тяжке післявоєнне дитинство;
б)  про боротьбу радянських людей проти німецько-фа­шистських загарбників;
в)  про відбудову зруйнованого міста полоненими нім­цями.
5. Хто з композиторів поклав на музику вірш В. Си-моненка «Лебеді материнства»?
а) П. Майборода;       б) А. Пашкевич;    в) О. Білаш.



Запитання
1
2
3
4
5
Відповідь








6. Які рядки поезії В. Симоненка розкривають головну думку вірша «Гей, нові Колумби, Магеллани!»?
а)  «Хто сказав, що все уже відкрито? Нащо ж ми народжені тоді?»;
б)  «Україно! Доки жити буду, Доти відкриватиму тебе.»;
в)  «Мріяти й шукати, доки жити, Шкварити байдужість на вогні!..»
7. Який твір став «лебединою піснею» А. Малишка?
а)  «Стежина»;
б)  «Пісня про рушник»;
в)  «Приходять предки».
8.  З чим пов'язані спогади А. Малишка про вишитий рушник?
а)  З щастям, долею та росянистою доріжкою;
б)  з зеленими лугами, солов'їними гаями та материн­ською усмішкою;
в)  з дитинством, розлукою й вірною любов'ю.

Запитання
6
7
8
Відповідь



ІІрівень
1. Дайте визначення.
Новела - це _________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Підкресліть художні засоби й назвіть їх.
«І твоя незрадлива материнська ласкава усмішка, І за­смучені очі хороші твої»
«Припливайте до колиски, лебеді, як мрії...»


3. Визначте віршовий розмір поезії («Лебеді материн­ства» В. Симоненка):
Можна все на світі вибирати, сину,  
Вибрати не можна тільки Батьківщину.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

III рівень

Поясніть, як ви розумієте слова В. Симоненка з вірша «Ти знаєш, що ти — людина»:
«І жити спішити треба,                                                                                                                                                                                              
Кохати спішити треба -  
Гляди ж не проспи!»
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    2 варіант
Є. Гуцало, Л. Понолларенко, В. Симоненко, А. Малишко
1. У якому навчальному закладі навчалися і Є. Гуцало, і Л. Пономаренко?
а)  У Київському університеті;
б)  у Чернігівському педінституті;
в)  у Ніжинському педінституті.
2.  Яке з прислів'їв найбільше розкриває поведінку й характер Юрка з оповідання Є. Гуцала «Сім'я дикої качки»?
а)  Не Боже покарання, а своє дурування;
б)  Добре говорить, а зле творить;
в)  Нема лісу без вовка, а села без лихого чоловіка.
3.  Що (або кого) було зображено на фотокартці, яку німець Фрідріх щоразу показував дворовим дітям (опо­відання Л. Пономаренка «Гер переможений»)?
а)  Двох дівчаток у білих сукенках;                                                                                                                                                                                                                                                      
б)  жінка в червоному оксамитовому платті;    
в)  свій будинок у Німеччині.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      
4.  Як ставилися наші люди до полонених німців?
а)  Вони кидали в них каміння, показуючи свою нена­висть до ворогів;
б)  місто не сердилося на німців, вдови жаліли їх;
в)  люди робили вигляд, що не помічають їх поряд з собою.                                                                                                            
5.  З якої поезії В. Симоненка наведена строфа:
«Сьогодні усе для тебе -
Озера, гаї, степи.
І жити спішити треба,
Кохати спішити треба -   
Гляди ж не проспи!»



а)  «Ти знаєш, що ти - людина...»;
б) «Лебеді материнства»;
в) «Перехожий».
6.  Які рядки поезії В. Симоненка розкривають головну думку вірша «Лебеді материнства»?
а)  «Виростеш ти, сину, вирушиш в дорогу, Виростуть з тобою приспані тривоги»;
б)  «За тобою завше будуть мандрувати                                                                                                                                                                  Очі материнські і білява хата»;
в)  «Можна все на світі вибирати, сину, Вибрати не можна тільки Батьківщину».
7. У якому з перелічених творів А. Малишка звучить мотив історичної пам'яті народу?
а)  «Стежина»;
б)  «Вогник»;
в)  «Приходять предки».
8.  Хто є  автором музики до  пісні  А.  Малишка «Стежина»
а)  О. Білаш;
б)  П. Майборода;
в)  Л. Ревуцький.  

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          
Запитання
1
2
3
4
5
6
7
8
Відповідь









II рівень

1. Дайте визначення.
Ліричний герой – це__________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Підкресліть художні засоби й назвіть їх:
«Мій ревний біль, мій ревний жаль».
«Тугою прощання душу залоскочуть».
3.  Визначте  віршовий  розмір  поезії («Пісня  про рушник» А. Малишка):
Рідна мати моя, ти ночей не доспала,
Ти водила мене у поля край села...
III рівень
Поясніть, як ви розумієте слова В. Симоненка з вірша «Гей, нові Колумби, Магеллани!»:                                                                                                                     
«В океані рідного народу
Відкривай духовні острови!»
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
    1 варіант
Літературний диктант
за повістю А. Дімарова
«Блакитна дитина»
1.  Кого авторові повісті нагадувала «трійка» у щоден­нику школяра?
а) Злющого шершня;     б) журавля в небі;  
в) ведмежі лапки.
2.  Хто з учителів через заїкання ніяк не міг вимовити прізвище Олі Чровжової?
а)  Учитель математики Павло Степанович;
б)  учитель географії Віктор Михайлович;
в)  учитель української мови Галина Іванівна.
3.  До кого була «перша жорстока образа, перша нена­висть» головного героя повісті?
а)  До вчителя математики Павла Степановича;
б)  до однокласниці Олі Чровжової;
в)  до дядька Матвія.
4.  Ким з героїв прочитаних книжок уявляв себе Толя? а) Томом Сойєром;     б) запорожцем;    в) піратом.
5.  Чому кожен хлопець у класі потай заздрив Василю Кологойді?
а)  Бо він з усіма лісовими мешканцями вмів знаходити спільну мову;
б)  бо він учився найкраще у класі;
в)  бо він подобався всім дівчатам у класі.
6.  Яку звичку мав Павло Степанович, коли викликав до себе в кабінет учня, який чимось завинив?
а)   Сильно кричати, проводячи виховну бесіду;
б)   вимагати покаяння за скоєне;
в)   довго «не помічати» викликаного учня.
Запитання
1
2
3
4
5
6
Відповідь






7. Кого з учителів учні «зовсім не боялися, зате дуже любили»?
а)  Класного керівника Віктора Михайловича;
б)  учителя математики Павла Степанбвича;
в)  учительку Тамару Оксентіївну.
8.  Як відреагував Віктор Михайлович, коли побачив, що його учні на великій перерві «воюють» сніжками проти 6-А класу?
а)  Почав сваритися на всіх і заганяти у приміщення школи;
б)  схопив грудку снігу і побіг назустріч «ворожому вій­ську» 6-А класу;
в)  зауважив учням 6-А класу, що несправедливо битися проти молодших.
9.  Хто першим помітив, «що Віктор Михайлович не може і дня прожити без Галини Іванівни»?
а) Миколина мати;                                                                                                                                           б) директор школи;
в) дівчата з класу.
10.  Яку виставу привезли в село артисти міського
театру?
а)  «Украдене щастя» Івана Франка;
б)  «Наталка Полтавка» Івана Котляревського;
в)  «Назар Стодоля» Тараса Шевченка.
11.  Продовжіть цитату: «Наші літні канікули найтісні­ше пов'язані з ...»
а) лісом;            б) річкою;     в) роботою на городі.
12.  Чому «Сергійко теж роздумав купатись»?
а) Боявся покарання матері;        б) боявся потонути;
в) перелякався гадюки.

Запитання
7
8
9
10
11
12
Відповідь







    2 варіант
Літературний диктантза повістю А. Дімарова
«Блакитна дитина»
1.  Що було єдиним на селі документом, який засвідчу­вав особу господаря?
а) Паспорт;       б) картуз;    в) щоденник.
2.  Чому Толя поліз у сад до дядька Матвія?
а)  Його однокласниці Олі захотілося яблучка з того саду;
б)  він вирішив довести хлопцям, що не боїться ні дядька Матвія, ні Полкана;
в)  йому випала черга лізти в сад по яблука.
3.  Як дядько Матвій покарав хлопця за крадіжку яблук?
а)  Повідомив про цей випадок учителям і батькам;
б)  посадив до вечора в темний льох;
в)  зняв штани й відшмагав кропивою.
4.  За що «Василеві добре нагоріло від тата»?
а)  За те, що він налякав учительку вужем;
б)  за те, що він поприносив до школи жаб;
в)  за те, що він був не підготовлений до уроку.
5.  Чому однокласники почали гордитися Толею?
а)  Він першим з класу поцілував дівчину й освідчився їй у коханні;
б)  Толя проковтнув жабу;
в)  Толя був єдиний у класі, хто посмів не привітатися-з учителем Павлом Степановичем.
6.  Як відреагував Павло Степанович, коли довідався, що Толя єдиний у класі не виконав домашнього завдання?
а)  Поставив йому двійку в Журнал;
б)  пробачив і став пояснювати наступні правила;
в)  викликав до себе в кабінет, й індивідуально пояснив незрозумілу тему
Запитання
1
2
3
4
5
6
Відповідь






7.  Хто з учителів був «безнадійно закоханий у Галину Іванівну»?
а)  Віктор Михайлович;
б)  Павло Степанович;
в)  директор школи.
8.  Ким, на думку учнів, був Віктор Михайлович для школярів?
а)  Строгим керівником;
б)  старшим товаришем;
в)  рідним батьком.
9.  Чий це портрет: «Ніхто у нашому селі не мав таких блискучих, із рипом, чобіт, такого синющого галіфе, таких червоних сорочок із справжнього оксамиту, що аж очі вбирали, виглядаючи з-під чорного, теж нового-нові-сінького піджака!»?
а)  Директора школи;
б)  Віктора Михайловича;
в)  машиніста Федора Бурлаки.
10.  Якою звісткою були приголомшені учні 5-Б класу?
а)   Що Федір Бурлака купив два квитки на виставу;
б)   що в село приїхав міський театр;
в)   що Галина Іванівна виходить заміж.
11.  Чому «батьки наші були скупими на ласку, обереж­ними на похвалу»?
а)  Тому що діти постійно набридали їм своїми пусто­щами;
б)  тому що важка виснажлива праця зробила їх такими;
в)  бо так само виховували їх власні батьки.
12.   Кого найбільше Толя любив ловити в річці?
а) Гадюк;         б) сомів;           в) раків.     
                                                                                                                                         
Запитання
7
8
9
10
11
12
Відповідь







    1 варіант
А. Дімаров, В. Голобородько, Л. Кисельов
І рівень
1. Яке справжнє прізвище письменника Анатолія
Дімарова?
а) Гарасюта;          б) Довженко;       в) Андроник.
2. Кого уособлює собою образ блакитної дитини з одно­йменної повісті А. Дімарова?
а)  Розбишаку, халамидника;                                                                                                                                                                                   
б)  чемну, виховану дитину;
в)  підлабузника, зрадника.
3.  Де народився поет Василь Іванович Голобородько?
а)  У м. Миргороді на Полтавщині;
б)  у с. Адріанополь на Луганщині;    
в)  у місті Києві
4.  З якої поезії В. Голобородька взяті наведені нижче
рядки:
«Ми чинимо волю наших прадідів, це вони нас послали у путь...»:
а)  «Я вплетений весь до нитки»;
б)  «Наша мова»;    
в)  «Ми йдемо».
5.  Який з віршів В. Голобородька має фольклорну
основу?
а)  «Я вплетений весь до нитки»;          б)  «Ми йдемо»;
в)   «З дитинства: Замовляння дощику».
Запитання
1
2
3
4
5
Відповідь





6.  Де народився 1946 року Леонід Кисельов?
а)  У місті Києві;                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    
б)   місті Львові;                                                                                                                                                                      
в)  у Єрусалимі (Ізраїль).                                                                                                                              


7.  Що автор мріяв подарувати кожній дівчині, якби був характерником (вірш«Стати хоча б на менти лічені»)?
а)  «Козаченька чорновусого»;                                                                                                                                                                           
б)  «лицаря на коні»;                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             
в)  «Івасика-Телесика». 
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              
8.  Як у поезії  «Катерина»  Л.  Кисельов  називає Шевченкову героїню?
а) Мадонна;      б) Марія-Оранта;     в) Санта-Марія.



Запитання
6
7
8
Відповідь






II рівень
1. Дайте визначення.
Вільний вірш (верлібр) – це___________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Підкресліть художні засоби, використані поетом В. Голобородьком, та назвіть їх.
«Ви, які визираєте з-за рогу, як вороги,... »
«Ми йдемо по Україні, пов'язані вишиваними дівочи­ми руками рушниками, і радість сяє в наших очах»

«Дощику, дощику, я тобі вудлище бамбукове пода­рую...»
3. Визначте віршовий розмір поезії Л. Кисельова «До­дому»:                                                                                                                                                        «Шкода Москви. Вже наче відійшов Від сподівань і пристрастей Арбату...»
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

III рівень
Який епізод з повісті А. Дімарова «Блакитна дитина» вам найбільше сподобався й чому?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    2 варіант

А. Дімаров, В. Голобородько, л. Кисельов
І рівень
1.   Анатолій Дімаров народився на Полтавщині в ро-
Дині:
а)  священика;     
б)  учителів;       
в)  хліборобів.
2.  Від імені кого ведеться розповідь у повісті А. Ді-марова «Блакитна дитина»?
а)  Від імені автора;
б)  від імені хлопчика Толі;
в)  від імені класного керівника Віктора Михайловича.
3.  Чому Василь Голобородько  так і не  закінчив Донецький університет?
а)  Покинув навчання через матеріальні труднощі;
б)  був відрахований за систематичні пропуски занять;
в)  був відрахований за відверте висловлювання проти русифікації в навчальних закладах.    
4.  Що мав на увазі В. Голобородько, повторюючи реф­реном слова «Ми йдемо»:
а)  молодим корисно мандрувати, пізнаючи світ;
б)  потрібно вивчати географію рідної землі;
в)  це символ неспинного процесу відродження держави.
5.  З якої поезії В. Голобородька взяті наведені нижче
рядки:                                                                                                                                                                                                                                      «Але усім тепло,                                                                                                                                                                                Усі знають - дощ перестане.»   
а)  «Ми йдемо»;    
б)  «Я вплетений весь до нитки»;                                                                                                                                                                                                                                                           в)  «З дитинства: Замовляння дощику».
                                                                                                                                                                            
6.  Скільки років прожив Леонід Кисельов?
а) 22;              б)42;             в) 62.
7.  Яке сузір'я згадується у вірші Л. Кисельова «Земля така гаряча»?
а)  Великої Ведмедиці;
б)  Чумацький Шлях;
в)  Великий Віз.
8.  Яке місто Л. Кисельов називає містом «всіх кохань» у вірші «Додому»?
а)  Київ;
б)  Москву;
в)  Львів.

Запитання
1
2
3
4
5
6
7
8
Відповідь









ІІрівень

1. Дайте визначення.
Метафора - це ______________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Підкресліть художні засоби, використані поетом В. Голобородьком, та назвіть їх.
«Вплетена річка невеличка, як стрічка,...»
епітет, пестливе слово, порівняння;
«зелене волосся дощу»
«щоб ми йшли нашою віковічною землею
із нашими багатолюдними містами,
із нашими тихо мрійними селами,
із нашими золотоверхими церквами.»
3. Визначте віршовий розмір поезії Л. Кисельова:
«Стати б хоч на менти лічені
Характерником мені...»
___________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ІІІ рівень
Які почуття, думки викликала у вас повість А. Дімарова «Блакитна дитина»?
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Немає коментарів:

Дописати коментар